четвъртък, 3 ноември 2011 г.

Рататуи. Поредната "open source" рецепта, тоест търпи вариации и импровизации.

Преди фурната...
Рататуи.  

Принципът е, че това е зеленчукова манджа задължително без картофи и без месо.

Необходими продукти:патладжан (за шуменците- МОРЕНО); тиквичка; домат; гъби; лук; чесън; пиперки;доматено пюре, подправки (сол, черен пипер, кубче бульон, магданоз и др.

Всичко се нарязва, овкусява, нарежда плътно, ама мнооого плътно в тавичка, на дъното на която е доматеното пюре с малко олио.Пече се докато стане ;)

Отново, колкото и да е нескромно, мога да гарантирам и аз и петте ми сътрапезници, че манджата е страшно ароматна и вкусна!
Готовото рататуи...

3 коментара:

  1. За това морено, с което дълги години не мога да свикна, преди време имах много учтив разговор с една репортерка в някое от радиата:
    - Извинете, госпожо или госпожице, зеленчукът се казва патладжан. Разсадът му на пазара - също.
    - Е, не е толкова важно, хората се интересуват повече от цената, отколкото от литературното му име.
    - Принципно е така, обаче все пак не сте на пейката пред блока с комшийките, а в радио и в град, където е особено важно да си опазим чистотата на езика.
    - ... (тряс слушалката...)

    Та така ... :)
    Чудни рецепти има тук, ще се консултирам по-честичко. :) Убеждавам се, че когато един мъж иска (или е принуден), може да бъде страхотен готвач. :D И се размечтах (както съм почти еднокрака тези дни) някой и на мен да ми наготви така. :D

    ОтговорИзтриване
  2. Как "принуден"!? Няма такива неща тук :) Като ми се готви- готвя. Като не ми се готви, преминавам към третата част от името на блога (което едвам измъдрих). За "surviving in the pubs" става въпрос.
    Пък това за мореното и доматиту е една дъъългичка тема, която с една колежка домъкнала се от Плевен редовно зачекваме.

    ОтговорИзтриване
  3. Как се разбирате с нея на кулинарни теми? :) Имах съквартирант от Плевен, който беше убеден, че истинското име на магданоза е мерудия. Така било там.
    Трудно се преборвам тук, че джодженът е джоджен, не юзъм или гьозум, както и че дроб-сърмата не е дрОбено. :D

    П.П. защо не махнеш капчата от коментарите?

    ОтговорИзтриване